söndag 6 april 2008

Underbar helg!

Vilken helg! Den här helgen har vi tillbringat i Stockholm. Hela familjen med vovve och allt. Det har varit riktigt skönt, Stockholm har visat sig från sin allra bästa vårsida. Höjdpunkten var lördagen som inleddes (p g a sen fredag) med afternoon tea i Cadierbaren på Grand Hotel, följt av Operahögskolans uppvisningsföreställning på Operan.

Jag sitter i Operahögskolans styrelse och är kanske därför delvis partisk, men det var en härlig föreställning. Jag har jobbat med operakonsten i princip sedan jag inledde min politiska karriär, framför allt genom ett långvarigt styrelseuppdrag i Malmö Opera. Därför är det särskilt roligt att nu följa morgondagens operastjärnor när de växer fram. När det gäller gårdagen måste jag särskilt nämna Paulina Pfeiffer som gjorde ett fantastiskt framträdande. Paulina är min kollega i styrelsen, där hon representerar eleverna, och jag är övertygad om att vi kommer höra mycket om och av henne framöver, både i Sverige och utomlands.

Imorgon Kiruna. Det ska bli spännande med besök på bland annat Radiotjänst, Rymdbolaget och Sametinget. Men som skåning är jag ganska orolig för kylan... brrrrr..... :)

Inga kommentarer: