torsdag 4 september 2008

Arg, dyr och underbar


Tidigare har jag fått veta att det fins ett odjur som slår både chihuaha, pitbull och schäfer när det gäller farlighet. Nu får jag dessutom i Aftonbladet veta att den rackaren kommer kosta mig en förmögenhet i förstörelse också. Vem utsätter sig frivilligt för något sådant?

Nog är han speciell. Envis som synden. Bestämd i sin uppfattning. Omöjlig, ouppfostrad och rasande busig. Men det är ju också därför man vill ha en tax! Till och med när han surar, vänder ryggen till, eller blänger under lugg så kan jag inte låta bli att älska den lille parveln. Så det är bara att lägga undan de där 5 282 kronorna och njuta av resan!

PS. För andra taxälskare eller för den som vill veta vad det verkligen innebär att ha tax rekommenderar jag Yrsa Stenius underbara bok Taxar, kärlek och sorg

1 kommentar:

Anonym sa...

Den boken kan jag med som taxägare rekomendera, helt klockren :)