torsdag 12 mars 2009

Okej, här kommer vinnaren!


Jag har i det längsta hållit mig ifrån att kommentera det pågående melodifestivalspektaklet. Inte för att jag är ointresserad av den precis (alla som känner mig vet att jag är en schlagerfjolla) men det är så många andra som djupdyker i hissningar och dissningar.

Jag har två favoriter i år. Först Petra Mede som jag blivit smått förälskad i. Herrejösses vad hon är vass! Nog för att hon fått hjälp med manus av Edward af Sillén om jag förstått det hela rätt, men hon levererar rasande bra.

Sedan har jag nu kapitulerat helt för Malena Ernman! Inte nog med att hon är en av mina favoriter på operascenen, det här numret är helgjutet. Kombinationen Kempe/Ernman är briljant!

Hur det går i Moskva? Tja, antingen vinner hon eller kommer hon sist. Ärligt talat - strunt samma. Det här är pop goes opera goes schlager goes kitsch. Vad mer kan man begära? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst var det en superlåt som vann! Jag tycker opera är bra som det är, men med Malena blir det ännu bättre! Hon är snygg, cool och def. ingen tråkmåns som de flesta operasångarna är (ja, nu drar jag alla över en kam *ler*).
Och Petra Mede - henne har jag varit förälskad i hela tiden! Hon var ju suverän!!
Kram :-)