torsdag 22 maj 2008

Schlagerkväll - taktik!

Enligt SvD har Unibet ställt frågan "Kommer Sverige kvala in till finalen i Eurovision Song Contest?". Oddsen är Ja: 1,22 Nej:3,80. Med tanke på att alla numer kvalar in utom förra årets vinnare och några storsponsrare så undrar jag hur den kaxige typ ser ut som satsar hundra spänn på nej...

Jag har lärt mig av tidigare år. Det handlar inte om vem som är bäst. Det handlar om taktik. Därför har jag inte röstat på Ukraina ikväll. Istället handlar det om att mobilisera för finalen. Ikväll lägger jag två röster. En på Island och en på Danmark. Dels för att vi behöver röstunderstöd. Framför allt om den serbiske (för han kan väl ändå inte vara svensk?) bildproducenten ska göra ett lika taskigt jobb i finalen. Men också för att det faktiskt var helt ok låtar. Så nu jäklar, islänningar och danskar, håll ihop och återgälda i finalen, tack! :)

PS1. Lasse har sin luring på lördagmorgnar. Jag har min ikväll. Passa er för Georgien....
PS2. Sjunger verkligen Malta om "vodka, vodka"? Är det Pernod Ricard, Diageo eller möjligtvis Anitra Steen som sponsrat?

Inga kommentarer: