tisdag 28 april 2009

Då fanns man på Boktipset också...


Jaha! Då har man reggat sig för ett nytt community! Min politiske sekreterare har varit på mig om att jag ska börja twittra, men lockelsen till det är starkt begränsad. Jag börjar allvarligt talat tröttna på denna ständiga snuttifiering av allting. Jag både tror och hoppas att motreaktionen kommer. Att vi börjar fördjupa oss mer. Söka mer info. Se längre dokumentärer. Lägga tid på teaterbesök. Läsa mer böcker...

Och det är det där med böcker jag nu fastnat i. Har idag reggat mig på Boktipset och sitter nu och fyller min bokhylla där som en tosing. Communityt är redan hånat i media för att C-kändisar kan kokettera med vilka böcker man läst och inte läst. Andra reagerar på att Bonnier-sfären stärker greppet om sociala media ytterligare.

Det får vara hur det vill med den saken. Jag får väl stå ut med att någon blir arg för att jag bara tycker Liza Marklund är värd en stjärna för Studio Sex och samtidigt ger Underdog en femma. Nyfiket konstaterar jag att min boksmak till 78% verkar stämma överens med Alex Schulmans. Och jag kan dessutom notera att jag har fått tips om fem nya böcker att läsa i sommar. Så jag struntar i koketterande kulturredaktörer och söker mig vidare i böckernas spännande värld!

Inga kommentarer: